A serie en galego máis vista dos últimos anos grazas a Netflix

O sabor das margaridas é un caso interesante de como unha serie que tivo unha audiencia modesta na Televisión de Galicia conseguiu chegar a audiencias de moitos países, sendo ademais a primeira serie en galego que se distribúe en Netflix. “Tiveron que facer unha mellora técnica na plataforma para meter a opción de lingua galega, que non a tiñan”; explica o seu produtor executivo, Ghaleb Jaber Martínez, de CTV: “Foi unha pequena tarefa para un informático pero un grande paso para a nosa lingua”.

 

Ghaleb Jaber está revisando a montaxe da segunda temporada de O sabor das margaridas, que remata a súa rodaxe a finais de xaneiro. “Non contabamos cunha segunda temporada, pero o éxito que tivo en Netflix fixo que se animasen a renovar o contrato nos mesmos termos, e iso tamén empurrou a que a mercase a Televisión de Galicia, malia ter unha audiencia modesta a súa emisión na canle autonómica”, explica o produtor, que considera que “para a TVG foi un puntazo que a unha serie súa de súpeto tivese tan boa acollida nesta plataforma. Iso debería incidir na súa estratexia á hora de apoiar proxectos que se cadra non están tan pensados para o seu público pero apuntalan un dos outros obxectivos da televisión pública, que é fomentar o sector”.

Netflix nunca fai públicos os datos de audiencia da súa plataforma, nin sequera os comparte coas produtoras. “Pero si que sabemos algunhas cousas, como que en Arxentina ao parecer foi todo un éxito, en América Latina en xeral funcionou moi ben e tamén en España. E tivemos algunhas outras pistas como cando vimos en prensa que entraba de número 7 na lista das dez series en lingua non inglesa máis vistas en Netflix no Reino Unido e Irlanda“, explica Jaber.

Con todo, a conversa na rede pode dar algúns sinais do consumo global da serie. En CTV fixeron pola súa conta unha análise do impacto en internet, a través dun software especializado, “porque queriamos ver todos os comentarios en redes, blogs e outros foros para ter unha guía de que era o que máis lle gustara ao público da serie, que cousas debiamos potenciar e cales podiamos mellorar”. Neste sentido indica o produtor que “esta segunda temporada da serie é un pouco máis’“de laboratorio’, e tamén máis pensada para o público que a vai ver en Netflix que para o público en aberto”. Aínda así, estando na TVG seguen querendo tratar de satisfacer os dous públicos, “e veremos ademais se comos capaces de arrastrar á TVG a audiencia galega de Netflix que se enganchou á serie”.

Foto: Leticia T. Blanco

“As televisións xeralistas teñen que buscar novos formatos que sexan compatibles cos novos mercados, para pode confinanciar as producións: o catálogo de Netflix non se pode alimentar só de produción propia”, afirma Ghaleb Jaber, produtor de ‘O sabor das margaridas’. 

Aínda que a primeira compradora e cadea en emitir a serie foi Televisión Galicia, o interese de Netflix estivo desde o principio, cando lle foron presentar o proxecto ás oficinas da plataforma en Los Ángeles. Así, coa posibilidade de entrar no seu catálogo, “configuramos a serie dun xeito un pouco máis arriscado do que sería en principio para o público para a TVG: ten unha trama algo máis enrevesada, menos clara do que adoita ser habitual”. Ao final Netflix comprou a serie e estreouna o 31 de marzo, sen apenas publicidade. E aínda así conseguiu logrou ter o seu oco.

O sabor das margaridas logrou así multiplicar unha audiencia que na Televisión de Galicia non fora a agardada, tras o éxito que tivera outra miniserie de CTV, Dalia a modista. “A audiencia en TVG, e en xeral na televisión xeralista está sufrindo unha metamorfose, un momento moi crítico e moi cambiante, onde é moi dificil que funcione a ficción. Dá a sensación de que a xente á que lle gusta a ficción prefire vela nunha plataforma, non quere ser escrava do lineal”, explica Jaber, quen ve claro que “as televisións xeralistas teñen que buscar novos formatos que sexan compatibles cos novos mercados, para pode confinanciar as producións: o catálogo de Netflix non se pode alimentar só de produción propia”.

Neste sentido, apunta que “a TVG ten que funcionar como trampolín desde o que despeguen as nosas ficcións para moverse a nivel internacional” e pon como exempo a Televisión Española “que xa a formatear as súas series a 8×50’, de maneira que sexan moi compatibles para as plataformas, para que estas as poidan comprar logo de pasar pola televisión. “Este modelo débese extender a todas as televisións en abierto e máis aínda as publicas, que teñen o deber de dinamizar un sector enteiro”, recalca, e “conseguir alianzas para poder subir os orzamentos das producións, unha tarefa pendente para que poidamos competir neste mercado sen ir sempre tan afogados”.

A partir de aí, para o produtor de CTV o camiño para impulsar o sector está na coprodución internacional. “As pantallas nacionais son herméticas e difíciles de penetrar, aí as empresas galegas sempre estivemos en desvantaxe”, comenta, “pero no novo escenario xa non temos que petar na porta de Madrid, senón lanzarnos aos mercados internacionais. E temos o potencial para facelo: Galicia ten un estándar de calidade altísimo, somos unha potencia audiovisual e aí están os feitos: fomos quen de convencer antes a Netflix que a Antena 3 ou Telecinco”.